Babygirl

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emelie Hellström - 25 augusti 2011 19:34

Heej alla glada folk!!!


Jag och min syster ville baka en dag och hon hittade någon slags av cup cake med någon en topping på som jag ska säga vad den innehåller! Jag gjorde själva cup caken och den innehåller :

 
175 g smör
3 dl socker
1 dl kakao
½ dl ljus sirap
1 nypa salt
3 ägg
1 ½ dl vetemjöl
100 g mörk choklad, grovt hackad
ca 1 dl valnötter, grovt hackade
Frosting:
200 g philadelphiaost
150 g smör, rumsvarmt
100 g vit choklad
5 dl florsocker
färggel eller karamellfärg
½-1 msk citronsaft
strössel

 
Sätt ugnen på 175°.

 
Vispa smör och socker vitt och krämigt. Rör i kakao, sirap och salt. Rör ner äggen, ett i taget. Vänd ner mjölet, chokladen och valnötterna.

 
Ställ muffinsformar i en muffinsplåt och fyll 3/4 av formarna med smet. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter, dom får gärna vara nästan rinnande i mitten. Låt svalna.

 
Frostingen: Smält den vita chokladen och låt den svalna något.

 
Vispa smöret luftigt. Rör ihop smöret och chokladen. Blanda i philadelphian och florsockret och vispa till lagom konsistens. Rör ner färg och citronsaft.

 
Spritsa eller bred frostingen på cupcaken. Strössla.
 
Skulle det bli frosting över kommer det ett annat tips på kaka nån annan dag.
 
 
Detta reseptet ska ni testa men ta inte på så mycket topping på muffinsen för det blir för mycket annars. Ha det bra puss hej:) <3
 

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Presentation


Me on the photo.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards